måndag 22 Mars 2010!

 

Hur oseriöst och även olagligt är det inte att ta valpar på en tik innan 18 månader ? Fan va arg jag blir ! Och inte heller skulle dom vaccinera eller chippa valparna, det skulle dom nya ägarna göra ?! Whaaaat ?! OSERIÖS avel är inte ovanligt å se på blocket, det ser man minst 5 st på varenda sida om man letar hund...men det där va fan jävligt oseriöst !
Tänkte att dom kanske tagit valpar på tiken för att dom tror på myten att det förhindrar livmodercancer och problem med det osv, men sen såg jag att dom leta nytt hem till henne också som va 1½ år (precis 18 månader, alltså under laglig ålder vid parning, tänker folk inte på att en tik även kan dö av massa komplikationer osv vad gäller parning och valpning?!)

http://www.blocket.se/dalarna/Fina_blandras_valpar_och_en_unghund_26313609.htm?ca=6&w=1


OBS. Gör som jag. Anmäl DENNA annons samt varje gång du ser en annons som strider mot lagar och regler. Nu är jag less på oseriösa jävlar !!! Anmäl den längst ner på annonsens sida till blocket !
Ni behöver bara skriva: Strider mot Jordbruksverkets lag ang tikens ålder för parning och valpning.

Fler har anmält dom till Blocket (vovveist medlemmar osv) och förmodligen anmäler Blocket vidare till JBV.

DOM HAR ÄNDRAT I ANNONSEN DOM JÄVLARNA *MORR*

Postat av: moa

jaah anmälde med!

blir så less på oseriösa upf :S

2010-03-24 @ 20:46:48
Postat av: Maria

Det där beror ju på.. Många tar valpar på dom som är under 2 år.. Även stora kennlar! Tror inte tiken blir så skadad av att hon är 1 år och 8 månader tanken på att det är bara dryga 4 månader kvar till hon är 2 år.. Men sen är det ju jävligt oseriöst att dom inte vaccinera eller chippar valparna. Det kan jag hålla med om!

2010-03-29 @ 21:49:45
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?